En chokladbomd till cupcake!

Publicerad 2012-12-03 08:11:00 i cupcakes,

Jag älskar choklad! Så jag tog tillfället i akt och komponerade ihop en riktig chokladig liten sak.  
 
 
 
En chokladbomd till cupcake!
Receptet till muffinsen hittar ni här.
 
- 400 g philadelphiaost
- 400 g vit choklad
- 100 g hackad mjölkchoklad
- 100 g mörk choklad till att dekorera med
 
Smält den vita chokladen över vattenband och häll den sedan över den rumstempererade philadelphiaosten. Vispa direkt och ordentligt.
Rör ner den hackade mjölkchokladen.
Spritsa cupcaken med en stor tyll eller klipp ett hål i spritspåsen och fördela över cupcakesen.
Smält den mörka chokladen och spritsa ut rätt tjocka hjärtan på en bakplåtspapper.
Kyl hjärtana väl innan du sticker i dem i cupcakesen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Välkomna! Jag är en lärarstudent på 20 år med en stor passion för bakning. Min hobby har inga gränser, den är en otrolig resa!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela